REDOVITI CJELODNEVNI PROGRAM ZA DJECU RANE I PREDŠKOLSKE DOBI
Redoviti cjelodnevni program u DV Vjeverica se provodi u tri objekta: centralnom objektu Mihaljevac (Ksaverska cesta 14) te područnim objektima Gračani (Gračani 9a) i Bijenička (Ulica Milana Šufflaya 4).
Program se povodi za dvije dobne skupine djece:
djecu rane dobi – jaslice (od prve do treće godine života);
djecu predškolske dobi - vrtić (od treće godine života do polaska u školu).
Redoviti program zasniva se na cjelovitom (holističkom) razvoju djeteta s ciljem osnaživanja sretnog i zadovoljnog djeteta. Cijeli proces i program promišljaju se oko zadovoljavanja dječjih potreba i postavljanja djeteta kao pokretača odgojno-obrazovnog procesa.
Cilj programa je:
osiguravanje dobrobiti za svako dijete,
cjelovit razvoj, odgoj i učenje djeteta te razvoj kompetencija.1
Odgojno-obrazovni program podrazumijeva praćenje i poticaje razvoja svih područja rasta djeteta:2
razvoj motorike:
održavanje ravnoteže ,
kretanje (hodanje, trčanje, poskakivanje i skakanje, penjanje...),
baratanje predmetima (bacanje i hvatanje, slaganje, crtanje...),
složene motoričke vještine
razvoj spoznaje:
spoznavanje vanjskog svijeta (istraživanje okoline, opažanje, praktično spoznavanje, pažnja...),
mišljenje (shvaćanje pojmova i stvaranje veza među predmetima i pojavama, pamćenje, rješavanje problema...)
razvoj govora:
sluh i slušanje,
artikulacija (izgovor glasova),
rječnik i gramatika,
komunikacija;
socio-emocionalni razvoj:
prepoznavanje i izražavanje emocija,
razvoj pojma o sebi (znanje o sebi, samovrednovanje, samoregulacija...),
samostalnost i neovisnost,
odnos s vršnjacima i odraslima,
moralni razvoj.
Tijekom pedagoške godine odgojno-obrazovne skupine u igri i veselju istražuju brojne pojave, predmete, mjesta i događanja iz svoje okoline, a temeljni pokretač svih učenja je interes djece za određenu temu.
U radu se uvijek povodimo otvorenošću i fleksibilnošću kako odgojno-obrazovnog procesa, tako i promišljanja o razvoju ustanove i svih onih koji sudjeluju u njezinom radu (djeca i njihove obitelji te zaposlenici). Primjenjujemo nove pedagoške i psihološke spoznaje o djetetu i odraslima. Bogata materijalna sredina, pedagoški osmišljena, omogućava radost, različite vrste aktivnosti i igre djece, a time i zdrav razvoj djeteta kao cjelovite osobe.
______________________________
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014)
B. Starc, M. Čudina Obradović, A. Pleša, B. Profaca, M. Letica (2004) Osobine i psihološki uvijeti razvoja djeteta predškolske dobi